donderdag 19 juni 2008

Ï

Nog even wat puntjes op de i, want de einddatum komt in zicht. Gelukkig? Nou, dat ook weer niet, want ik heb meestal met plezier gesnuffeld aan de dingen. Jammer alleen dat soms niet helemaal lukt, wat ik wil. Neem nou de boekenkast. Om mijn favoriete boeken aan de wereld te presenteren, wil ik tenminste omslagen op mijn weblog zien. Dat heeft me heel wat moeite gekost, gestoei met stijlen en opmaak, maar uiteindelijk is het bij een paar titels gelukt. Waarom sommigen het niet doen, is me niet duidelijk geworden.

Mijn ervaring met sociale netwerken gaat niet zo heel ver. Wel maak ik regelmatig gebruik van de mening van anderen waar het gaat om reviews van producten op bv. http://www.kieskeurig.nl/ of http://www.letsgodigital.org/nl/digital_camera/review.html of van vakantiebestemmingen op http://www.zoover.nl/. Hoewel de meningen soms behoorlijk zijn verdeeld, kun je er toch je voordeel mee doen. Ook maak ik soms gebruik van receptenpagina’s zoals de kookschriften bij Albert Hein, zie mijn link “recepten”.

Van de week kreeg ik zomaar een mailtje van Myspace, waar ik me waarschijnlijk onbewust heb aangemeld tijdens de ontdekoefening. Leuk hoor, maar nu nog kijken wat ik er mee kan.
Eerst Hyves maar even ontdekken. Aanmelden is gauw gebeurd en het uitnodigen van vrienden, in dit geval vriendinnen, gaat bijna vanzelf (tot hoors Bertha en Stylish).
Op het hyvesprofiel van 23dingen kwam ik een tip tegen over hoe de weblog te bewaren als de cursus afgelopen is, zie: http://dingen23.hyves.nl/blog/13001036/Het_leven_van_je_weblog_na_23_Dingen/erM5/.

Ook de volgende link wil ik jullie niet onthouden. Het is een waarschuwing van Henk van Ess, de maker van Voelspriet, die wijst op de sporen die wij allen op het internet achterlaten, zie: http://www.voelspriet2.nl/forum/index.php/topic,8752.0.html. En dat in de maand van het spannende boek ………………!!!.

Genoeg om over na te denken en wel of niet mee verder te gaan. En het nut voor de bibliotheek? Daarover volgende week.

1 opmerking:

23 Bertha zei

Hallo Beejay,

Goed stukje. Leuke links. Ik ga er een paar van toevoegen aan mijn Del.icio.us.
En van een paar collega's hoorde ik al dat ze blij waren met jouw tip over het bewaren van je weblog. Heel nuttig dus.
En als je dat stukje van Voelspriet leest, dan word je toch een beetje huiverig.
Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik niet op je Hyves-uitnodiging ben ingegaan. Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik zie niet zo veel in Hyves.
Groetjes!