vrijdag 6 juni 2008

Hé hé Wickie

Ik kan er niks aan doen, maar bij het woord Wiki moet ik altijd denken aan Wickie de Viking, een kinderserie van vroeger: http://www.youtube.com/watch?v=hB6KY7Xnzd0.
Bij het surfen op het net, bijvoorbeeld tijdens een aladindienst, stuit ik vrij regelmatig op Wikipedia. In het begin met flinke terughoudendheid, want klopt het allemaal wel? Maar tegenwoordig lijkt het er inhoudelijk goed uit te zien. Vaak is het een prima ingang om verder op een aladinvraag in te gaan.
Uiteraard de ontdekoefeningen gedaan, een prima manier om de dingen te doorlopen. De wiki van bibliotheek Deventer ziet er leuk uit. Zou ook best voor de Haarlemmermeer opgezet kunnen worden, maar wie gaat het allemaal bijhouden?

Op uitnodiging van Wally lid geworden van Bibliotheek 2.0 en wel in de groep Collectioneurs (kun we daar geen leukere naam voor bedenken?). Er zijn wel vaker van dit soort initiatieven geweest, maar ik geef deze toepassing een grotere kans van slagen. Ik kwam bij een van de collectioneurs al een aantal interessante documenten tegen, die je direct kunt openen. Zo deel je op een eenvoudige manier kennis en ervaringen.

1 opmerking:

23 Bertha zei

Hé hé BeeJay, je bent er weer! Je hebt goed nagedacht over het gebruik van wiki's. Het is inderdaad een goed uitgangspunt voor een vraag, maar je moet het niet als enige waarheid aanhouden. Het kan je een aanknopingspunt geven als je even niet weet waar je verder moet zoeken.
En wie zal onze wiki opzetten en bij willen houden??? Goede vraag, misschien heeft iemand na deze cursus het licht gezien en wil het graag doen?