maandag 9 juni 2008

Beeld en geluid

Als vervolg op mijn vorige bericht: geen enkel maitje ontvangen over mijn aanmelding op msn. Ik moet dat dus nog maar eens goed bekijken, maar eerst wat andere dingen.

YouTube ken ik al langer. Regelmatig wordt ik overspoeld met allerlei filmpjes van o.a. mijn zwager bij de Amsterdamse politie. Meestal leuk bedoeld, maar slechts af en toe geslaagd, soms schokkend of gewoon vervelend. Gelukkig kun je in YouTube zelf op zoek en dat doe ik het liefst naar muziekfragmenten, vaak oude livebeelden van groepen en muzikanten uit de tijd dat ik tot de jongeren behoorde. Ook al is dat een poosje geleden, ik ben ook jong geweest en ik word het weer bij het zien van die oude fragmenten (zie bij mijn clips: The Doors).
YouTube is dus best een verslavende toepassing op internet, maar wel leuk. Een aantal werkelijk fantastische filmpjes heb ik bewaard en die stuur ik vaak door naar familie en vrienden bij een speciale gelegenheid.
Voor de bibliotheek zou het een mogelijkheid zijn om in beeld gebrachte inrichtingen en presentaties van elkaar te bekijken, zie het filmpje van Wally.

Mijn favoriete web 2.0 dienst zou natuurlijk last.fm moeten zijn, zo lees ik op weblogs van andere muziekliefhebbers. Ik heb me dan ook voorgenomen om deze dienst uitgebreid te gaan bekijken, als ik wat meer tijd heb. Nu gebruik ik regelmatig muziekweb en bol.com om stukjes muziek te beluisteren van nieuw uitgekomen cd’s.
Nu ik me wat meer bezighoudt met digitale fotografie ben ik ook aan het experimenteren met fotobewerking (photoshop), opslag en ook het delen van foto’s. Op de een of andere manier ligt flickr mij niet zo (misschien is het de naam), maar gebruik ik liever picasa om mijn foto’s in webalbums te zetten (zie de diapresentatie op deze weblog).

2 opmerkingen:

23 Bertha zei

Is het de bedoeling dat msn je een mailtje stuurt bij aanmelding? of kun je gewoon inloggen? Geen idee, want ik heb me niet aangemeld bij MSN.

Je hebt een prima toepassing genoemd om YouTube te gebruiken in de bibliotheek. Alleen moet er dan wel goed afgesproken worden welke tags er aan zo'n filmpje gegeven worden - zie mijn berichtje over YouTube.

En zeker een erg mooie diapresentatie. Dat heb je dus via Picasa gedaan (die heeft ook mijn voorkeur boven Flickr).

23 Bertha zei

Ha die Beejay,

Ik heb een berichtje naar je gmailadres gestuurd. Wil je dat lezen? Het gaat over de afsluiting.