maandag 23 juni 2008

Laatste dingen

Luisterend naar last.fm doe ik mijn laatste dingen. Bekijk even de groep collectioneurs op bibliotheek 2.0 die nog steeds bestaat uit maar 8 leden en waar nog niet veel discussie op gang komt. Heb daar trouwens ook nog niets aan bijgedragen, dus ik mag niet zeuren.

De samenvattingen van de engelse artikelen over library 2.0 waren zeer welkom. Dat de bibliotheek een meer prominente rol gaat spelen en fungeert als trendspotter en aanbieder van nieuwe technologieën zou misschien meer dan een wens of mogelijkheid moeten zijn.

Maar het probleem zit hem volgens mij in de vergrijzing van het bibliotheekwezen. Zelf, ook al wat op leeftijd, dacht ik toch best aardig bij te zijn. Maar wat ik tijdens deze ontdekcursus heb ervaren, is dat ik eigenlijk ontzettend weinig weet. Wat we nodig hebben zijn dynamische jonge mensen die de bibliotheek op niet te lange termijn interactief en compleet kunnen maken. Want eerlijk gezegd zou dat erg lang gaan duren, als ik het moest doen, ondanks de heerlijke arbeidsvitaminen op last.fm.

Geen opmerkingen: